Opnieuw vandalisme rond Bérke in Bunde: twee nieuwe bordjes vernield
Nog geen week nadat het bronzen beeld Bérke op het Sint Agnesplein in Bunde was schoongemaakt en voorzien van nieuwe bordjes, zijn twee van de vier geplaatste bordjes vernield. Dat meldt Buurtnetwerk Bunde.
Het buurtnetwerk spreekt van een teleurstellende ontwikkeling. Op de bordjes stond "Verboden te plassen tegen 'Bérke'".
Bescherming
De bordjes waren pas vijf dagen geleden geplaatst als onderdeel van een actie om het beeld beter te beschermen. "We hopen dat de dader trots is op zijn of haar heldhaftige actie", schrijft het buurtnetwerk op sociale media.
Plassen tegen het beeld
Bèrke, ook wel bekend als de "goedzak" van Bunde, kwam eerder al in het nieuws omdat honden regelmatig tegen het bronzen beeld plasten. Om verdere schade en vervuiling te voorkomen, kreeg het beeld onlangs een nieuwe beschermende coating. Daarnaast werden vier ludieke bordjes geplaatst om hondenbezitters attent te maken op het probleem.
Het buurtnetwerk roept mensen die weten wie verantwoordelijk is voor de vernielingen op zich te melden, zodat de schade mogelijk kan worden verhaald op de dader. Vooralsnog is niet bekend wie de bordjes heeft vernield.
Bekijk het verhaal dat Heuvelland maakte over Bérke via de video boven het artikel.


