Datum
Advertentie voor Top

Wethouder Gerritsen wil na de verkiezingen door als wethouder

19-06-2025 - 12:41
Sjoerd Verbiesen
Eijsden-Margraten

Wethouder Mark Gerritsen wil na de gemeenteraadsverkiezingen volgend jaar door als wethouder in Eijsden-Margraten. Dat zegt hij tegen Heuvelland Vandaag. 

"Ik sta zeker open om weer als wethouder - en ook in deze rol met financiën - door te gaan", zei hij.

Gerritsen is lid van Eijsden-Margraten Lokaal (EML). Die partij werd de grootste in Eijsden-Margraten tijdens de verkiezingen in 2022. Gerritsen, toen nog consultant bij adviesbureau ORGfit, werd naar voren geschoven als wethouder.  Hij kreeg een stevige portefeuille, waaronder financiën. Ook houdt hij zich bezig met duurzaamheid, de energietransitie, klimaatadaptatie, waterbeheer en afval.