Datum
Advertentie voor Top

Cadier en Keer heeft na twee jaar weer een eigen mei-den: 'We zijn echt een Heuvellandse gemeenschap'

07-06-2026 - 17:20
Redactie
Eijsden-Margraten

Cadier en Keer heeft weer een mei-den. De Jonkheid van Keer stopte daar twee jaar geleden mee, omdat ze te weinig mensen hadden. Maar de traditie is terug: met hulp van onder meer carnavalsvereniging De Klenderaire en het kindervakantiewerk werd de mei-den zaterdagavond weer binnengehaald.

Volgens Ralph Dietz, voorzitter van De Klenderaire, is het belangrijk dat ook Cadier en Keer een mei-den heeft. "We zijn echt een Heuvellandse gemeenschap. Je ziet het in Banholt, Noorbeek, Mheer, overal, en hier hadden we het ook. Ik vond het belangrijk dat het weer terugkeerde en dat we het niet uit het oog verloren."

Het opzetten van de den was een behoorlijke operatie. "Het heeft zeker anderhalf uur langer geduurd dan verwacht", vertelt Dietz. "Maar we zijn met een nieuwe club die dit doet en geen ervaring heeft. Het was dus even passen en meten."