De klachtenprocedure van Heuvelland Vandaag®
Het indienen van een klacht kan op de volgende manieren:
U kunt u een mail sturen naar klachten@heuvellandvandaag.nl Heuvelland Vandaag beschikt
over een vast aanspreekpunt voor klachten. Uw mail via klachten@heuvellandvandaag.nl
wordt behandeld door het bestuur of hoofdredactie. Wanneer u contact opneemt met
Heuvelland Vandaag kunt u ook naar iemand van het bestuur of hoofdredactie vragen.
Mocht hij/zij niet aanwezig zijn dan neemt een van de collega’s uw klacht op en
zorgt deze ervoor dat uw klacht bij de juiste persoon terecht komt.
- Uw klacht wordt schriftelijk vastgelegd in een klachtenformulier. Om een
klacht goed te kunnen verhelpen is het van essentieel belang dat alle gegevens
rond de klacht correct worden vastgelegd. We gebruiken deze informatie ook voor
het verbeteren van ons (programma-)aanbod en de bedrijfsvoering. Met het oog
op de AVG-wetgeving worden de persoonsgegevens alleen bewaard zolang de klacht
in behandeling is.
- Heuvelland Vandaag reageert binnen 5 werkdagen op een klacht of bevestigt
de ontvangst. In een aantal gevallen kan een klacht wellicht snel worden verholpen.
Bijvoorbeeld het corrigeren van een typefout of onvolledigheid in een nieuwsbericht.
Wanneer een dergelijke klacht binnenkomt dan voeren wij de correctie uit en
ontvangt u hier een bevestiging van. Indien het oplossen of beantwoorden langer
duurt dan 5 werkdagen dan stuurt Heuvelland Vandaag in ieder geval een ontvangstbevestiging
met nadere informatie over de klachtenprocedure.
- Uw klacht wordt geanalyseerd en geëvalueerd, zodat de oorzaak van de klacht
wordt achterhaald. Er dient te worden onderzocht hoe de omstandigheid waarop
de klacht betrekking heeft kon ontstaan. Ook moet er een uitspraak worden gedaan
op de vraag of de klacht valide is. In een aantal gevallen is het denkbaar dat
het een journalistieke en/of creatieve keuze betreft die niet overeenkomt met
uw voorkeur. Bij de terugkoppeling (stap 6) zullen wij u onze beslissing toelichten.
- Op basis van de analyse en evaluatie wordt zo nodig een
- corrigerende maatregel genomen om de klacht op te lossen;
- preventieve maatregel genomen ter voorkoming (van herhaling). Wanneer uw
klacht terecht is dan zal Heuvelland Vandaag er alles aan doen om een corrigerende
maatregel te treffen, of in ieder geval een preventieve maatregel ter voorkoming
van herhaling.
- Wanneer er naar aanleiding van een klacht een corrigerende of preventieve
maatregel is genomen dan informeren wij u hierover. Wij informeren u ook wanneer
er geen corrigerende of preventieve maatregel kan worden genomen.