Datum
Advertentie voor Top

Klachtenprocedure

Ben je ontevreden over onze berichtgeving? Of denk je dat de openbaarmaking of beschikbaarstelling van bepaald materiaal jouw rechten schaadt of je (privacy)belangen aantast? Of heb je een algemene vraag? Laat het ons dan weten.

Wij nemen elke melding serieus en proberen altijd binnen vijf werkdagen contact met je op te nemen. Indien er maatregelen worden genomen naar aanleiding van je klacht, koppelen wij dat vanzelfsprekend aan jou terug.

Voor een goede afhandeling van klachten is het belangrijk dat alle gegevens nauwkeurig worden vastgelegd. We gebruiken deze gegevens uitsluitend om onze programma’s en werkwijze te verbeteren. In overeenstemming met de AVG bewaren wij je persoonsgegevens alleen zolang de klacht in behandeling is.

Sommige klachten kunnen snel worden opgelost – bijvoorbeeld het aanpassen van een fout of het aanvullen van ontbrekende informatie. In dat geval voeren wij de correctie uit en ontvang je hiervan een bevestiging. Duurt de afhandeling langer dan vijf werkdagen? Dan ontvang je van ons in ieder geval een ontvangstbevestiging.

Elke klacht wordt zorgvuldig onderzocht. Daarbij wordt gekeken hoe de situatie is ontstaan en of de klacht gegrond is. Soms kan het gaan om een journalistieke of redactionele keuze waarover meningsverschil mogelijk is. In dat geval lichten wij onze afweging in de terugkoppeling toe.

Is je klacht terecht? Dan doen wij er alles aan om een corrigerende of – waar nodig – preventieve maatregel te treffen. Wanneer er geen maatregel genomen kan worden, zullen we dat uiteraard ook toelichten.

Meld het dan bij de redactie! Stuur ons een e-mail, als het kan met een foto op redactie@heuvellandvandaag.nl.