Code oranje voor extreme hitte in Zuid-Limburg
In Limburg geldt vanaf woensdag code oranje vanwege extreme hitte. Volgens het KNMI gaat de waarschuwing rond het middaguur in en blijft deze naar verwachting tot en met vrijdag van kracht.
De temperaturen kunnen oplopen tot 37 of zelfs 38 graden. Door de combinatie van hitte en hoge luchtvochtigheid voelt het benauwd aan. Code oranje voor hitte is volgens het KNMI uitzonderlijk en wordt alleen afgegeven bij langdurig zeer hoge temperaturen.
Het KNMI waarschuwt dat de hitte gezondheidsrisico’s met zich meebrengt en adviseert om voldoende te drinken, uit de zon te blijven en zware inspanning, met name tussen 12.00 en 18.00 uur, te vermijden. Ook wordt aangeraden extra op kwetsbare mensen in de omgeving te letten op kwetsbare mensen in de omgeving.



