Nol geniet nog alijd van organiseren Pop on Top: 'Een festival organiseren is het mooiste wat er is'
De dag voordat Pop on Top begint is het druk bij het festivalterrein op de Cauberg. Er zijn tientallen mensen die werken aan de podia, het licht, geluid en aankleding. Daartussenin loopt organisator Nol Friis met zijn hond.
Vrijdag begint de veertiende editie van het festival in Valkenburg.
Rondje
"We liggen op schema, maar de laatste dag is altijd heftig", zegt Nol Friis tijdens een rondje over het terrein.
Dat terrein is flink vernieuwd. Zo is het kleiner gemaakt en staan twee podia nu naast elkaar. Daarnaast is er wel nog altijd het café Nol-tent en een kleiner gebied voor kleinere artiesten.
Café Nol
Toch zijn er altijd veel vragen over die café Nol tent. Veel mensen denken namelijk dat die tent vernoemd is naar de organisator. Niets is minder waar. Het is een referentie naar Café Nol in Amsterdam. Een bekend café waar veel bekende artiesten hebben opgetreden.
Voor Nol blijft, ondanks dat het de veertiende editie is, het organiseren van een festival nog altijd leuk: "Het is het mooiste wat er is", zegt hij lachend.
Vrijdag begint het tweedaagse festival Pop on Top.


