Odensehuis Valkenburg aan de Geul officieel geopend
02-10-2025 - 17:06
Redactie
Valkenburg
Het eerste Odensehuis van Limburg is woensdag officieel geopend in de Polfermolen in Valkenburg. Een Odensehuis biedt mensen met dementie een plek waar zij zoveel mogelijk zelf kunnen blijven doen, met een daginvulling die bij hen past.
Het huis zoekt actief verbinding met de heel Valkenburg en, waar nodig, ook daarbuiten. Voorlopig is het Odensehuis op maandag en woensdag geopend.
Eerste in Limburg
Hoewel er in Nederland al 69 Odensehuizen zijn, is dit het eerste in Limburg. Naar verwachting is het huis op 1 oktober volledig klaar voor gebruik.


