Datum
Advertentie voor Top
Foto: Maurice Gossens

Opbrengst Einzelgänger Optocht gaat naar veiligheid in Wijlre

18-06-2026 - 10:00
Redactie
Gulpen-Wittem

Met de opbrengst van de Einzelgänger Optocht die in 2023 in Wijlre werd georganiseerd, zijn meerdere zaken aangeschaft die ten goede komen aan de veiligheid van de inwoners van Wijlre.

Zo zijn er drie AED’s aangeschaft. Eén exemplaar is geplaatst bij ’t Wielderhoes, een tweede is beschikbaar voor gebruik tijdens evenementen en een derde AED krijgt een plek in Etenaken. Ook zijn er twee EHBO-rugzakken voor evenementen aangeschaft en een compacte EHBO-tas.

Verder zijn vijf portofoons aangekocht die ingezet kunnen worden bij activiteiten en evenementen. “De middelen moeten bijdragen aan een veilige en efficiënte organisatie van het verenigingsactiviteiten”, schrijft de organisatie op Facebook.

Het project werd officieel afgerond met een BHV-dag voor de lokale verenigingen in Wijlre.