Datum
Advertentie voor Top
Foto: Archief

Vernielingen tijdens Bronk in Eijsden

5 uur geleden
Redactie
Eijsden-Margraten

Tijdens de Bronk in Eijsden van 6 tot en met 9 juni jongstleden zijn vernielingen aangericht in de dorpskern Caestert. Volgens de gemeente zijn er verschillende verkeersborden verwijderd. Ook zijn er markeringen op de openbare weg aangebracht.

De schade bedraagt ongeveer 5.000 euro. "Wij betreuren dit ten zeerste. De Bronk is een traditie die gedragen wordt door inwoners, vrijwilligers, verenigingen en organisaties die zich hier jaarlijks voor inzetten", laat de gemeente weten. "Vernielingen aan de openbare ruimte passen niet bij het respect en de gemeenschapszin die deze traditie kenmerken."

Respectvol
De gemeente roept iedereen op om ook in de toekomst de Bronk-traditie op een respectvolle manier te vieren, met zorg voor de openbare ruimte en voor de gezamenlijke inspanningen die nodig zijn om dit bijzondere evenement mogelijk te maken.