Zes inwoners Gulpen-Wittem onderscheiden tijdens lintjesregen
In de gemeente Gulpen-Wittem hebben vrijdag 24 april zes inwoners een Koninklijke onderscheiding ontvangen. Zij zijn allemaal benoemd tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau.
Burgemeester Nicole Ramaekers bracht het nieuws in de ochtend bij de gedecoreerden thuis, waarna de formele uitreiking plaatsvond in gemeenschapshuis ’t Gulper Hoes in Gulpen.
Inzet in Gulpen
Carine Wouters-Debougnoux uit Gulpen werd onderscheiden voor haar jarenlange inzet voor onder meer jongerenkoor JOKO, De Zonnebloem, carnavalsvereniging De Dweschdrievers, Buurtvereniging De Del, toneelvereniging ’t Trefpunt, Caritas Gulpen en de Vrienden van Harmonie St. Petrus. Ook Willemien Schrijnemakers-Segers uit Gulpen kreeg een lintje. Zij is actief voor onder meer de bibliotheek, De Zonnebloem, JCV De Gaarekiekers, wandelsportvereniging De Veldlopers en Reuma Nederland.
Dorpsleven
Helma van Haren-Mulleneers uit Epen ontving een onderscheiding voor haar inzet in de lokale politiek, mantelzorg, Harmonie Inter Nos, gemeenschapshuis Het Patronaat en Stichting Hoeskamer Epen. Angelique Delnoij-Niesten uit Nijswiller werd geëerd voor haar brede bijdrage aan het muzikale en culturele leven, onder meer bij Harmonie Sint Martinus, Mandoline- en Gitaarorkest Alpenklank, ’t Durpstoneel Ville, The Strings, Musica Mandolino en Harmonie Excelsior Nijswiller.
Wahlwiller en Wijlre
Toine Engelen uit Wahlwiller kreeg een lintje voor zijn werk bij onder meer ATC Mobiliteit & Techniek, de Wahlwiller Wijnfeesten, carnavalsvereniging De Boemelaire en stichting Zelfsturend Wahlwiller. Jan van den Hove uit Wijlre werd onderscheiden voor zijn langdurige inzet voor jeugdvastelaovend, Harmonie St. Gertrudis, de parochie, het kerkelijk zangkoor en het lokale gemeenschapsleven.



